سند ارائه شده ی زیر، شرایط خدمات و سیاست های حریم شخصی ما را تشریح می کند .
کاربر گرامی، با توجه به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در مجموعه ی وُدّا تابع قوانین مطروح در این بخش است، مطالعه ی آن پیش از استفاده از خدمات الزامی بوده و ثبت نام در این مجموعه به معنای پذیرش این شرایط و قبول کلیه ی قوانین از طرف شما می باشد.
قواعد عمومی
1- تعاریف و اصطلاحات
در قرارداد حاضر الفاظ زیر دارای معانی مشروح هستند :
1-1 وُدّا : مجموعه نرم افزارهای وُدّا شامل اپلیکیشن وُدّا ، وُدّای متخصص وکارگزار وُدّا وکلیه ی نرم افزارهای وابسته به آن.
1- 2 کاربر : هر شخص حقیقی یا حقوقی که در مجموعه ی وُدّا ثبت نام نماید. این فرد می تواند اعم از مشتری و متخصص باشد.
1-3 مشتری : کاربری که متقاضی خدمات وُدّا است.
1-4 متخصص : عبارت است از کاربری که به عنوان متخصص در وُدّا ثبت نام کرده و پس از طی مراحل مصاحبه ،دوره ی آموزشی و ارائه مدارک و گواهینامه های رسمی و تخصصی به طور رسمی همکاری خود را با وُدّا آغاز کرده باشد.
1-5 خدمات : هرگونه خدمتی که توسط متخصصان به مشتری ارائه گردد.
1-6 خدمات وُدّا : خدماتی که وُدّا در راستای ارتباط مشتری ومتخصص ارائه می دهد.
1-7 حساب کاربری : شامل صفحه ی شخصی، نام کاربری و سابقه ی فعالیت کاربر، که پس از ثبت نام در اپلیکیشن وُدّا در اختیار کاربر قرار می گیرد.
1-8 اعتبار : مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از خدمات وُدّا دارند.
1-9 اطلاعات محرمانه : اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری ومتخصص در اختیار وُدّا قرار داده می شود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی وغیره .
2- خدمات و سرویس ها
2-1 : وُدّا مستقیما هیچ گونه خدماتی ارائه نمی نماید، بلکه تنها ایجاد کننده ی ارتباطی بین مشتری و متخصصان جهت تسهیل در ارائه و دریافت خدمات است. بدین معنا که متخصص میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخص شدن متخصص می تواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین وصف، هر سفارشی که در قالب وُدّا انجام می گردد یک قرارداد مستقل مابین متخصص و مشتری بوده و خدمات وُدّا تنها زمینه ساز انعقاد این قرارداد میان مشتری و متخصص است.
2-2 : وُدّا با پیگیری های مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه شده ، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و سرعت بخشیدن وتسهیل سفارش گذاری دارد. لیکن باید درنظر داشت، با توجه به نسبی بودن مفهوم کیفیت و مجزا بودن قرارداد مشتری با متخصص از توافقات وُدّا با کاربران، وُدّا هیچ گونه مسئولیتی – اعم از مدنی وکیفری – در قبال نوع و میزان کیفیت خدمات ارائه شده و وقایع و مشکلات احتمالی آتی آن، در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد داشت.
2-3 : خدمات وُدّا شامل ارائه ی سهولت سفارش گذاری، پیشنهاد متخصصان خوش نام، ایجاد امکان مقایسه ی قیمت های پیشنهادی و شفافیت قیمت خواهد بود.
2-4 : وُدّا همواره در تلاش برای بهبود بخشی از خدمات خود وجلب رضایت کاربران است. در همین راستا ممکن است ویژگی ها یا عملکردهایی را اضافه یا حذف کند، یا محدودیت ها را کاهش یا افزایش دهد وهمچنین ممکن است یکی از سرویس ها را به طور کامل متوقف کرده یا به حالت تعلیق درآورد. لذا ادامه ی استفاده ی کاربر از خدمات وُدّا به معنای پذیرش این تغییرات خواهد بود.
3- امور مالی
3-1 دانلود، نصب و ثبت نام در نرم افزارهای وُدّا رایگان است و هزینه ای که محاسبه و از مشتری دریافت میگردد، تنها مشتمل بر بهای خدمات ارائه شده توسط متخصص می باشد. بدیهی است فراهم آوردن ملزومات این استفاده از جمله اینترنت مورد نیاز و سیستم های الکترونیکی هوشمند تماما به عهده ی کاربر خواهد بود.
3-2 محاسبه ی هزینه بر اساس فهرست بهای توافق شده ی مشتری ومتخصص خواهد بود. بدین معنا که سفارش مشتری همراه با فهرست بهای قیمت های پیشنهادی وُدّا که بر اساس عرف قیمت خدمات متداول روز محاسبه شده است، برای متخصص ارسال می گردد. متخصصین می توانند با توجه به شرایط خود این قیمت را کاهش یا افزایش داده و پیشنهاد قیمت خود را برای مشتری ارسال نمایند. مشتری پس از مشاهده ی همه ی قیمت های پیشنهادی که توسط متخصصین برای وی ارسال می گردد ، بسته به نوع سرویس و قیاس امتیاز متخصصین و قیمت ها، از بین این متخصصان انتخاب می نماید. پس از انتخاب مشتری فهرست بهای پیشنهادی متخصص قطعی شده و محاسبات براساس آن صورت خواهد پذیرفت. در این حالت، مشتری و متخصص، حق هر گونه اعمال تغییر و اعتراض در این خصوص، ولو به استناد خیارات را از خود سلب و اسقاط می نمایند. لازم به ذکر است، قطعی بودن قیمت ها منوط به نهایی شدن سفارش وانتخاب متخصص مورد نظر در نرم افزار وُدّا است. در صورتی که مراحل سفارش طی شده اما نهایی کردن آن معلق بماند سفارش قابل انجام و پیگیری نخواهد بود.
3-3 پس از انجام هر خدمت توسط متخصص ملزم به تنظیم فاکتور بر اساس فهرست بهای توافق شده در سفارش می باشد. لذا مشتری تنها موظف به پرداخت اجرت فاکتورشده بوده و کلیه ی پرداخت های خارج از چهارچوب فاکتور از جمله پاداش ، هدیه و غیره اختیاری بوده و از حمایت وُدّا خارج است. لازم به ذکر است هزینه ی کالاهای مصرفی خریداری شده برای ارائه ی سرویس توسط متخصص، باید به طور جداگانه ومطابق با فاکتور پرداخت گردد.
3-4 در صورت اشتباه مشتری در ارائه ی اطلاعات هنگام سفارش گذاری، خدمات دهنده می پذیرد که قبل از انجام خدمت ابتدا این موضوع را به مشتری متذکر گردد و از درخواست مابه التفاوت جداگانه از مشتری بدون هماهنگی جدا خودداری نماید.در این حالت، هریک از مشتری و متخصص قادر به رد درخواست بوده و در این حالت مشتری تنها موظف به پرداخت هزینه ی لغو که توسط وُدّا تعیین شده خواهد بود.
تبصره : اگر متخصص بدون اطلاع به وُدّا یا مشتری اقدام به ارائه ی خدمات با هزینه ی بالاتر نماید، اماره بر رضایت وی بر توافق سابق داشته، حق دریافت هرگونه مابه التفاوت را از خود سلب می نماید.
3-5 کاربر می پذیرد امکان استرداد هزینه هایی که کاربر به متخصص می پردازد وجود ندارد.
3-6 پرداخت هزینه سرویس فقط از طریق روش هایی که توسط وُدّا مشخص می شود، می تواند صورت گیرد. این روش ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامه موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متخصص.
3 -7 کاربر می پذیرد هزینه سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی های سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.
3 -8 کاربر می پذیرد که باید هزینه خدمت را مستقل از هرگونه مشکلی که ممکن است در برنامه وُدّا جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به وُدّا پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه وُدّا یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر وُدّا یا روش های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، وُدّا حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در وُدّا کسر کند.
3- 9 کاربر می پذیرد هیچوقت درخواست وُدّا را ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس وُدّا را داشته باشد. کاربر (مشتری) اگر پس از ارسال درخواست سفارش و پذیرش درخواست توسط یک متخصص، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر (متخصص) اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت حضور پیدا نکند وُدّا می تواند بعلت عدم رعایت مقررات وُدّا که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد ، هزینه ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.
3- 10 مشتری می پذیرد هرگونه تخریبی که در ابزار متخصص در نتیجه استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه های مربوط به تعمیر، تعویض و غیره به عهده وی خواهد بود، در چنین مواردی وُدّا حق دارد این هزینه ها را از اعتبار موجود در حساب وُدّا مشتری کسر یا از وی وصول کند.
4- مالکیت معنوی
4- 1 کلیه ی حقوق معنوی نرم افزارهای وُدّا ، موارد وابسته به آن و هرآنچه بدان ملحق می گردد، مانند نام، علامت تجاری، خدمات ارائه شده ی تحت این نام و سایر موارد از جمله مالکیت فکری ومعنوی آن متعلق به اپلیکیشن وُدّا بوده و هرگونه سوء استفاده از هریک از موارد فوق قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت. لذا کاربران در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی وُدّا نسبت به نرم افزارها وملحقات آن بوده، تنها مجاز به استفاده ی محدود، غیر انحصاری وغیر قابل انتقال از خدمات وُدّا هستند، بدون آنکه این استفاده حقی برای آن ها نسبت به مالکیت نرم افزارهای وُدّا یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و ... را به آن ها اعطا نماید.
4- 2 کاربران نمی توانند نرم افزارهای وُدّا را تغییر دهند و یا آن را باز تولید، مشابه سازی یا بازنویسی کنند یا از جزء یا کل آن برای تولید یک برنامه ی مشابه یا غیر مشابه استفاده نمایند.
4- 3 دانلود نرم افزارهای وُدّا رایگان است. لذا هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق اجاره، فروش و به طور کلی انتقال نرم افزارهای وُدّا وحقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهد داشت. کاربران می توانند هرگونه اقدام خلاف این بند را به موسسه گزارش نموده تا در اسرع وقت با متخلف برخورد قانونی صورت گیرد. لازم به ذکر است خسارات ناشی از این تخلف به عهده ی شخص خاطی خواهد بود و وُدّا در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
4- 4 نمای متن ها، طرح های گرافیکی و کدهای به کار گرفته شده در وُدّا جزو اموال وُدّا محسوب شده و استفاده از هرگونه کرالر(Crawler) یا ابزار مشابه جهت مرور یا کپی خودکار صفحات و اطلاعات وُدّا توسط کاربران و یا هر شخص حقیقی و حقوقی غیر کاربر ممنوع بوده، وُدّا مجاز به جلوگیری از این اقدام و برخورد قانونی در این خصوص خواهد بود.
4- 5 کپی برداری از اطلاعات متخصصین و یا مشتریان، محتوی، طراحی و تصاویر به کار رفته در نرم افزارهای وُدّا ، چه به شکل دستی و یا خودکار، ممنوع می باشد.
۵- موارد فنی
5- 1 کاربر حق ندارد هیچ گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code ) نرم افزارهای وُدّا شامل دیکامپایل (Decompile )، مهندسی معکوس ( Reverse Engineering یا فعالیت های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازه چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
5- 2 کاربر مجاز نیست با استفاده از روش های Framing یا Mirroring یا روش های دیگر نسخه دیگری از سرویس وُدّا را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم افزار وُدّا یا در روش ارائه سرویس وُدّا تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
5-3 کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing) ، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده کاوی روی سرویس اجرا کند.
5- 4کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی وغیر متداول به هیچ بخش سرویس وُدّا یا سرویس های مرتبط با وُدّا انجام دهد.
۶- شرایط استفاده کاربران از وُدّا
6- 1 در کلیه ی مراحل استفاده از وُدّا ، کاربران موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.
6- 2 کاربر می پذیرد تمامی تغییرات، الحاقات واصلاحاتی را که توسط تارنمای وُدّا به روزرسانی می گردد و یا از طریق پیامک ، رایانامه، نرم افزارهای وُدّا و یا هر شیوه ی متعارف دیگر در خصوص استفاده از خدمات وُدّا و شرایط آن ارسال می گردد را مطالعه نماید. لذا هرگونه استفاده از وُدّا به منزله ی اطلاع کامل وموافقت با موارد مذکور خواهد بود.
6- 3 کاربر می پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی وُدّا است و وُدّا می تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون دلیل، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده ی کاربر از خدمات وُدّا است.
6- 4 کاربر می پذیرد که وُدّا ممکن است از ارسال پیامک (SMS ) به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند.کاربر می تواند درخواست کند که ارسال این پیام ها قطع شود اما می پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شود.
6- 5 با استفاده از سرویس وُدّا کاربر می پذیرد که در حین انجام خدمت، وُدّا را وسیله ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضه محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
۶-۶ کاربر متعهد به رعایت همه قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از وُدّا است.
6- 7 کاربر می پذیرد که متن حریم شخصی وُدّا را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است
۷- حساب کاربری
۷-۱ استفاده از مجموعه ی وُدّا منوط به داشتن حساب کاربری است. هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری است. در خصوص اشخاص حقوقی، فرد افتتاح کننده ی حساب کاربری، باید نماینده قانونی شرکت باشد.
۷-۲ کاربر می پذیرد اطلاعات درخواست شده توسط وُدّا را به طور صحیح و دقیق ارائه نماید و درصورت نیاز به تغییر اطلاعات در اسرع وقت نسبت به بروزرسانی آنها اقدام نماید. مسئولیت عدم تطابق اطلاعات مندرج با واقع و کلیه ی عواقب ناشی ازآن بر عهده ی خود کاربر خواهد بود.
۷-۳ هرکاربر با ثبت نام در وُدّا و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام داده پیام های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده پیام هایی ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می نماید..
۷-۴ مسئولیت تمامی فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری انجام می شود مطلقا به عهده ی صاحب حساب کاربری است، در نتیجه کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار شخص دیگری قراردهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. به علاوه ضروری است که در راستای ممانعت از سوء استفاده ی غیر، در حفظ اطلاعات کاربری خود، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد.
تبصره 1 : وُدّا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد، نخواهد داشت.
۷-۵ حساب کاربری باید بر اساس قوانین حاکم، قرارداد حاضر، در راستای اهداف قانونی و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیتت تجاری مجموعه ی وُدّا به کار گرفته شود. لذا کاربر متعهد می گردد که تحت هیچ شرایطی مرتکب رفتاری نشود که اعتبار تارنما و نرم افزارهای وُدّا را خدشه دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز خسارات بدنی ، جانی یا مالی به خود ، وُدّا و یا ثالث ودر نتیجه حیثیت وُدّا گردد به عهده ی کاربر است و وُدّا در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
تبصره 2 : در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف در استفاده از حساب کاربری، اعم از تخطی از مفاد قرارداد حاضر و یا سایر قوانین موضوعه و یا نقض حقوق ثالث، علاوه بر انسداد حساب، کلیه ی اعتبار موجود در حساب کاربری وی به عنوان وجه التزام توسط وُدّا ضبط شده و کاربر حق هرگونه اعتراض را در این خصوص از خود سلب می نماید. موارد فوق وُدّا را از اقدام به پیگیری های قانونی لازم برای مقابله با فرد متخطی محروم نخواهد ساخت.
۷-۶ وُدّا از طرف کاربر وکالت دارد تا در صورت صلاحدید، حساب های کاربری که در مدت طولانی غیر فعال بوده و یا تائید نشده اند را لغو نماید.
۷-۷ در صورتی که کاربر مایل به بستن حساب کاربری خود در وُدّا باشد، می تواند با تماس با دفتر پشتیبانی نسبت به این امر اقدام نماید. دراین صورت حساب وی از طرف وُدّا مسدود خواهد گردید. لیکن برخی اطلاعات مانند تراکنش های مالی سابق به دلایل قانونی قابل حذف نیست و در وُدّا باقی خواهد ماند.
۷-۸ در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع وُدّا برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی به وُدّا انجام نشده است مسئولیت همه فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می شود به عهده کاربر خواهد بود.
۷-۹ در شرایط خاص ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه خدمات به کاربر خودداری کند.
۸- ضوابط استفاده از وُدّا
۸-۱ متخصصین متعهد می شوند در حین ارائه خدمات وُدّا از استعمال دخانیات و هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند.
۸-۲ با استفاده از خدمات وُدّا کاربر می پذیرد که از وُدّا برای انجام هیچ فعالیت غیر قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.
۸-۳ کاربر(مشتری) متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و هرگونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به کاربر خدمات اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت متخصص به محل، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده بر عهده کاربر (مشتری) است .
۸-۴ مسئولیت تامین اینترنت و سخت افزار لازم وهمچنین پرداخت هزینه های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس وُدّا به عهده کاربر است.
۸-۵ کاربر (مشتری) متعهد می شود که زمان حضور و جنسیت متخصص مورد نظر را از قبل اعلام کند تا وُدّا بتواند با برنامه ریزی و طبق درخواست مشتری ، کاربرمتخصص به محل اعزام کند.
۹- ضوابط رسیدگی به شکایات مربوط به سفارشات به شرح زیر است :
در موارد ذیل کاربر (مشتری) می تواند نسبت به اعلام شکایت یا نارضایتی از خدمات وُدّا اقدام نماید :
۹-۱ دریافت دستمزد نامتعارف توسط متخصصیم وُدّا
۹-۲ کیفیت نامناسب ارائه خدمت : برای خدمات ، مشتری می تواند در حین حضور متخصص در محل نسبت به اعلام نارضایتی از کیفیت ارائه خدمت اقدام نماید. مشتری می تواند در یک ساعت اول حضور متخصص با توجه به کیفیت ارائه خدمت اقدام نماید. مشتری می تواند در یک ساعت اول حضور متخصص با توجه به کیفیت کار او از او بخواهد که محل را ترک کند و مبلغی پرداخت نکند. بعد از گذشت یک ساعت اول حضور متخصص در محل مشتری ، در صورت نارضایتی، مشتری می تواند ساعت حضور متخصص را در اپلیکیشن وارد کرده و طبق زمان حضور متخصص وجه را پرداخت نماید. سپس می تواند از محل هایی که نشان دهنده کیفیت نامناسب کار است عکس گرفته و برای واحد پشتیبانی وُدّا ارسال نماید. کارشناسان وُدّا با توجه به محتوای عکس ها طبق آیین نامه داخلی اقدام خواهند کرد و در صورت لزوم مابه التفاوت به مشتری عودت داده خواهد شد. در بقیه سرویس ها مشتری باید حین تحویل کار و قبل از پرداخت کامل وجه از کیفیت مطلوب کار اطمینان حاصل نماید ودر صورت هرگونه مشکل قبل از پرداخت با پشتیبانی وُدّا تماس بگیرد.
۹-۳ دزدی : در صورت وجود مستنداتی مبنی بر اینکه متخصص مرتکب این کار شده واحد رسیدگی به شکایات وُدّا پیگیری این موضوع را انجام خواهد داد. در صورت عدم وجود مستندات این اتهام قابل اثبات و پیگیری نخواهد بود.
۱۰- شرایط وسائل همراه کاربر به شرح زیر است :
۱۰-1 وسایلی که متخصص نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات وجامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هرگونه سلاح گرم و سرد ومواد مخدر و مشروبات الکلی وهر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
۱۰-2 درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط متخصص وُدّا ممنوع است وکاربر حق درخواست و انجام خدمت را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همه مسئولیت های ناشی از این تخلف بر عهده اقدام کنندگان آن است و وُدّا حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارت از شخص متخلف کند.
۱۱- تخفیف
۱۱-۱ در مواقع خاص وُدّا برای رضایت بیشتر و رفاه حال کاربران طرح های تشویقی وتخفیف های متفاوتی در نظر می گیرد. با این وجود ضروری است کاربر شرایط استفاده از هر تخفیف و یا طرحهای تشویقی را به صورت مجزا مطالعه کرده وتاریخ انقضای هر تخفیف را بررسی نماید. در صورت کوتاهی و اشتباه کاربر در استفاده از طرح های تخفیفی وُدّا مسئول نخواهد بود.
۱۱-۲ تا زمانی که تخفیف مذکور به طور صحیح و کامل اعمال نشده باشد، انقضا و تغییر آن از طرف وُدّا ممکن می باشد.
۱۱-۳ کاربر می پذیرد که بسته های تشویقی اختصاصی، برای استفاده ی شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل می بایست از انتقال و فروش آن ها اجتناب نماید. به علاوه اعتبار ناشی از بسته های تشویقی غیرقابل تبدیل به وجه نقد است و از این رو کاربر نمیتواند وجه معادل بسته های تشویقی را از وُدّا مطالبه نماید.
۱۱-۴ کاربر می پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگردر نتیجه افزایش اعتبار ازطریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که وُدّا در اختیار آنها قرار می دهد یا هر روش دیگر) فقط برای استفاده از سرویس وُدّا قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر وُدّا در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه وُدّا رسما این اجازه را به آنها داده باشد.
۱۱-۵ کاربر می پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که وُدّا برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمی کند، این حق برای وُدّا محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین در صورتی که وُدّا تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیرقانونی بوده است می تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجه استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
۱۲- اطلاعات
۱۲-۱ با توجه به ماهیت خدمات وُدّا ، کاربر می پذیرد که اطلاعات لازم از جمله آدرس و شماره تماس معتبر و سایر اطلاعاتی که برای تکمیل ارائه ی خدمات حضوری باشد را ، با علم به این موضوع که برخی از این اطلاعات در اختیار متخصص و یا مشتری مخاطب سفارش قرار خواهد گرفت، با رضایت کامل دراختیار وُدّا قرار دهد.
۱۲-۲ کاربر می پذیرد که پس از اتمام خدمت از اطلاعاتی که در نتیجه ی استفاده از خدمات وُدّا کسب نموده است استفاده نکند و از ذخیره ی این اطلاعات به هر شکل اجتناب نماید. هرگونه استفاده ی مستقیم یا غیر مستقیم از اطلاعات مذکور که از محدوده ی اهداف و خدمات وُدّا خارج باشد، تخطی محسوب شده و مسئولیت آن تماما به عهده ی فرد خاطی بوده است وحق پیگیری از طریق پلیس فتا و سایر مراجع قضایی ذی صلاح را برای وُدّا ایجاد می کند.
۱۳- ثبت سفارش
۱۳-۱ برای استفاده از خدمات وُدّا ، مشتری باید در اپلیکیشن مشتری ثبت نام کرده و سفارش خود را نهایی نماید. در صورتی که نهایی شدن سفارش معلق بماند، سفارش به وُدّا ابلاغ نشده و وُدّا قادر به انجام خدمت نخواهد بود.
۱۳-۲ هر سفارش مشتری در قالب یک مناقصه کوچک درآمده و مشتری باید برای نهایی کردن سفارش خود از میان همه ی پیشنهادات ارائه شده توسط متخصصین ، یکی از متخصصان را برگزیند.
۱۳-۳ مشتری موظف است کلیه ی اطلاعات خاص، از جمله خرابی بخشی از کالایی که خدمت برآن صورت می پذیرد، عتیقه بودن و یا هر توضیحی که ممکن است در تصمیم متخصص برای قبول یا رد خدمت تاثیرگذار باشد را در بخش توضیحات ذکر نماید. توافق شفاهی مشتری با متخصص به هیچ وجه قابل پیگیری توسط وُدّا نخواهد بود.
۱۳-۴ پس از توافقات نهایی مشتری موظف است در زمان مقرر در محل بیان شده (نشانی که در درخواست سرویس ثبت شده است ) حضور یابد، در غیراین صورت وُدّا مجاز خواهد بود هزینه ی ایاب و ذهاب متخصص به اضافه ی هزینه ای که وُدّا به عنوان جریمه در نظر گرفته را از اعتبار وی کسریا از نام برده وصول نماید. وصول این مبلغ ، نافی اختیار وُدّا برای انسداد حساب کاربری مشتری موصوف نخواهد بود.
۱۳-۵ مشتری موظف است هزینه ی سرویس را به یکی از روش های مذکور در اپلیکیشن وُدّا و با در نظر گرفتن کلیه ی مقرراتی که در بخش مالی و تخفیف آورده شده است، پرداخت نماید. در صورت بروز هرگونه مشکل در پرداخت کاربران می توانند با پشتیبانی وُدّا تماس بگیرند.
۱۳-۶ در صورت لغو سفارش پس از منقضی شدن فرصت لغو، در صورت انجام شدن بخشی از سفارش از جمله ارسال متخصص و غیره و یا ایجاد هزینه ی فرصت برای متخصص مانند رزرو خدمت در زمان اوج سفارشات، هزینه ی خدمت انجام شده و خسارات مربوط به هزینه ی فرصت در حد متعارف در حمایت از متخصص از مشتری اخذ خواهد شد..
تبصره : لغو سفارش و استرداد هزینه ها پس از خدمت رسانی ممکن نبوده و مشتری موظف به پرداخت هزینه ها می باشد.
۱۳-۷ ثبت سوال ، نظر و یا پیشنهادات مشتریان درخصوص خدمات ارائه شده امکان پذیر است. لیکن باید در نظر داشت که نظرات مذکور در هر صفحه باید تنها در قالب سوال و یا نقد و بررسی همان متخصص و یا سرویس ارائه شده توسط وی باشد. در این باب رعایت کامل ادب ونزاکت، شئونات اسلامی و عرف جامعه الزامی است. لذا وُدّا محق است ضمن حفظ محتوای اصلی، کلیه ی نظرات غیر مرتبط به خدمات از جمله تبلیغ له یا علیه دیگر متخصص ها، تبلیغ سایر فعالیت ها، اطلاعات ودرخواست های شخصی و نظراتی که با اخلاق حسنه و شئونات اسلامی و قوانین موضوعه وقرارداد حاضردر تضاد باشند را حذف نماید.
تبصره : وُدّا هیچ گونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده در خصوص سرویس ها ندارد. نمایش نظرات کاربران به هیچ وجه به معنی تائید فنی وُدّا درباره محتویات نظر نیست.
۱۳-۸ با توجه به ماهیت خدمات پس از گذر زمان طولانی از انجام خدمات، امکان کارشناسی و راستی آزمایی در خصوص دعاوی از بین خواهد رفت، لذا مشتری متعهد می گردد در صورت بروز مشکلات احتمالی این موارد را حداکثر طی دو هفته تقویمی به وُدّا اطلاع دهد. عدم توجه به این موضوع به معنای رضایت مشتری و اسقاط کلیه ی دعاوی آتی وی در این خصوص خواهد بود.
۱۳-۹ در خدمات وُدّا متخصص مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، مشخص شدن متخصص و قبل از آغاز عزیمت متخصص به نقطه مبدا، خدمت را لغو کند یا خیر. لذا هر خدمتی که مشتری با متخصص انجام می دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین متخصص ومشتری در نظر گرفته شود.
۱۳-۱۰ خدمات وُدّا ممکن است با مشارکت خدمات شرکت های دیگری ارائه شود که وُدّا کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و وُدّا مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت ها ندارد.
۱۳-۱۱ کاربر مشتری می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض متخصص قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج متخصص تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک متخصص اطلاع دهد.
۱۳-۱۲ کاربر متخصص بدیهی است که می پذیرد در حفظ ونگهداری تمامی اشیای منزل مشتری نهایت تلاش خود را بکند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد.
۱۳-۱۳ کاربران پذیرفته اند که وُدّا به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط می نماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین می توانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.
۱4- حقوق و تعهدات وُدّا
۱4-۱ وُدّا متعهد به اجرای قوانین جمهوری اسلامی در کلیه ی فعالیت های خود خواهد بود.
۱4-۲ وُدّا متعهد به تلاش برای ارائه ی سرویس پر سرعت و با کیفیت است و در این راستا با بروز رسانی مداوم تارنما ونرم افزارها، متناسب با نیاز کاربران، سطح خدمات ارائه شده را ارتقاء می بخشد.
۱4-۳ در راستای ایجاد بستر شفاف برای کاربر، ممکن است وُدّا به کاربران اجازه دهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دست نوشته یا نظرات خود را در نرم افزارهای وُدّا منتشر کنند. محتوای تولید شده- و نه کپی شده – توسط کاربران به شیوه ی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد. اما کاربران با بارگذاری این موارد روی نرم افزارهای وُدّا اجازه ی استفاده، تغییر وانتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به صورت رایگان، غیر قابل رجوع و قابل انتقال به وُدّا واگذار می کند.
۱4-۴ وُدّا متعهد میشود که اطلاعات ذخیره شده در اپلیکیشن وُدّا را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات وُدّا استفاده نماید.
۱4-۵ وُدّا کلیه ی اطلاعات فنی را که کاربران مشاهده می کنند ردیابی می کند تا به این ترتیب، قادر به تعیین محبوبیت خدمات و بالا بردن کیفیت خدمات وُدّا باشد. این اطلاعات در محتویات تبلیغاتی درون سایت یا عملکرد بهتر سرویس ها مورد استفاده قرار می گیرد.
۱4-۶ وُدّا متعهد است کلیه ی تغییرات، اصلاحات و الحاقات قرارداد حاضر را در همین صفحه به روز رسانی نماید.
۱4-۷ وُدّا متعهد می گردد پیش از توقف ارائه ی خدمات، کلیه ی سفارش های ثبت شده قبل از توقف سفارش گیری را پردازش و نهایی نماید. حق قطع ارائه ی کلیه و یا بخشی خدمات بدون اطلاع قبلی، برای وُدّا محفوظ است.
۱4-۸ وُدّا متعهد می گردد کلیه ی نظرات و سوالاتی که با توجه به مفاد این قرارداد ثبت شده باشد را، فارغ از بار مثبت و یا منفی آن، بررسی و منتشر نماید.
۱4-۹ وُدّا متعهد می گردد به مشکلات احتمالی اعلام شده توسط کاربران در خصوص سفارشات و پرداخت ها در اسرع وقت رسیدگی نموده و سعی بر رفع مشکلات مذکور نماید.
تبصره : اعلام مشکلات مذکور تنها توسط کاربر و با همان نام کاربری که سفارش صورت گرفته است، ممکن خواهد بود. در صورتی که نیاز به استرداد وجه باشد استرداد با احراز هویت کاربر و تطابق آن با شماره حساب و یا کارت واریزی صورت خواهد پذیرفت.
۱4-۱۰ هدف اصلی وُدّا جلب رضایت مشتری است. لیکن در بعضی مواقع در راستای ارائه ی خدمات ممکن است به دلیل اتفاقات غیر مترقبه و خارج از اختیار وُدّا ، از جمله شرایط اضطراری و فورس ماژور، قطع سراسری شبکه های ارتباطی، قطع برق، بسته شدن مسیر و.... در ارائه ی خدمات اخلال ایجاد شده و یا سفارشات ثبت شده لغو گردد. در این حالت تمام تلاش وُدّا به جایگزینی متخصص مربوطه با متخصص های مشابه خواهد بود. در غیر این صورت هزینه های پرداختی توسط مشتری تمام وکمال عودت خواهد شد.
۱4-۱۱ وُدّا حق عدم سرویس دهی به کاربران را برای خود محفوظ می دارد.
۱4-۱۲ وُدّا مختار است هرگونه محتوایی که کاربران به تارنما یا اپلیکیشن ها ارسال می کنند را به هر نحو که صلاح می داند برای توسعه وتبلیغ خدمات خود استفاده نماید.
ماده ۱5- مسئولیت وُدّا
۱5-۱ وُدّا با تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز تماس، بازرسی و نظارت ومیانجیگری، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده خدمات وُدّا بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می کند.
۱5-۲ وُدّا با استفاده از نظارت های خود تلاش می کند سرویس با کیفیت به کاربران ارائه دهد.
۱5-۳ وُدّا تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم می کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همه دستگاه ها یا همه شبکه های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن همراه و ...) نخواهد داد.
۱5-۴ تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد وُدّا محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.
الف- اطلاعاتی که کاربر به صورت مستقیم در فرم مشخصات ثبت نام، درخواست خدمت و ... در اختیار وُدّا قرار می دهد.
ب- اطلاعاتی که به طور غیر مستقیم و در نتیجه ی استفاده ی کاربر ازخدمات وُدّا در این برنامه ذخیره می شود. از جمله موقعیت مکانی محل درخواست خدمت، هزینه ی خدمت، تراکنش های مالی صورت گرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات وُدّا و اطلاعات مربوط به سخت افزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات وُدّا استفاده می کند (نظیر سیستم عامل آن) و امثال آن.
۱5-۵ چنانچه هریک از کاربران وُدّا در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس وُدّا مطرح و وُدّا پیگیری لازم وتلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
۱6- حل اختلاف
۱6-۱ مشتری و متخصص می پذیرند که در صورت بروز هرگونه مشکل در نهایت آرامش و به دور ازهرگونه تشنج مشکل مربوطه را با صلح و سازش و از طریق مذاکره حل نمایند. در صورتی که رفع مشکل از این طریق امکان پذیر نبود هریک از طرفین می توانند شکایت خود را به وُدّا ابلاغ نماید. در این حالت وُدّا با توجه به مستندات، نظر کارشناس و با در نظر گرفتن قوانین ، رای صادر می نماید.
تبصره : مشتری و متخصص می پذیرند رای وُدّا در این خصوص نهایی بوده و برای طرفین الزام آور است.
۱6-۲ در صورت بروز اختلاف بین کاربران و وُدّا ، طرفین تلاش خواهند کرد اختلاف را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف به هیئت داوری مرضی الطرفین ارجاع داده خواهد شد.
۱6-۳ کلیه قوانین حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تاثیراین توافق نامه حاکم خواهد بود.
۱6-۴ این مقررات بر اساس ماده 10 قانون مدنی به عنوان یک قرارداد الزام آور بر روابط بین کاربر و وُدّا حاکم بوده و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی کاربر را در این خصوص بلا اعتبارمی سازد.
۱6-۵ استفاده از تارنما و اپلیکیشن وُدّا و طی کردن مراحل ثبت سفارش، به منزله ی مطالعه ، آگاهی کامل و قبول تمامی شرایط ومقررات ذیل است. صرف استفاده ی کاربر از خدمات وُدّا و ثبت سفارش مجدد، در حکم اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول تغییرات تلقی می گردد. لذا ضروری است پیش از استفاده از وُدّا ، این موارد را به دقت مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبت هویت امضا کننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به منزله ی امضای الکترونیک بوده و همانند امضای دست نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضا کننده را به مفاد سند ملتزم می نماید.
۱6-۶ در صورتی که کاربر با مشخصات هویتی معین هم زمان به عنوان "مشتری" برای یک سرویس درخواست ارسال و همان فرد این درخواست را به عنوان " متخصص" قبول نماید، عمل مزبور تقلب قلمداد شده و شرکت را مجاز می سازد که چهار برابر هزینه ی سرویس انجام شده را از اعتبار متقلب وصول نماید. در شرایطی که این مبلغ تکافوی جبران خسارت وارده را نکند، شرکت مجاز خواهد بود خسارت وارده را از متقلب مطالبه نماید. وصول این مبالغ نافی حق وُدّا برای انسداد حساب کاربری مذکور و سایر پیگیری های قانونی نخواهد بود. همچنین است در صورتی که وابستگان فرد اقدام به اعمال مشابه نمایند و یا کاربران به هر شکل نسبت به وُدّا اعمال حیله و تقلب نمایند و بدین وسیله موجبات ضرر وُدّا را فراهم آورند.
۱7- قطع سرویس
وُدّا در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متخصص یا مشتری) می تواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا متخصصین خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس وُدّا را دارد.
۱8- محتوای تولید شده توسط کاربران
وُدّا ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایربخش های این سرویس عکس،متن،فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب ( شامل متن،عکس،فایل صوتی،فایل تصویری و ...) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس های مرتبط به وُدّا کاربران این حق را به وُدّا می دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین وُدّا مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت های دیگر منتقل کند.